Firmy prostě sídlí
Zkuste mi odpovědět na otázku, jak by to dopadlo, kdybyste šli na nákup do obchodu, o kterém vůbec nevíte, zda existuje a pokud ano, tak kde. Zkuste přijít na to, jak by to dopadlo, kdybyste potřebovali nějakou pomoc nebo službu od někoho, o kom byste nevěděli, zda a kde by se dal najít. Prostě mi zkuste říci, jak by to dopadlo, kdybyste hledali nějakou firmu, která by vlastně vůbec nikde nesídlila.
Odpověď, které se mi dostane, je myslím jasná. Dopadlo by to neznámo jak, ale určitě ne dobře pro tu hledanou firmu. Protože ta by si na vás nevydělala, kdybyste ji nenašli a nemohli tak do ní zavítat a utrácet v ní.
A tak firmy potřebují mít svá sídla. Nějaké ty objekty s adresou, kde by je bylo možné najít a v případě zájmu nebo potřeby kontaktovat. A takovou možnost potřebují nejen zákazníci takových firem, ale i úřady. Které je přece musí někdy kontrolovat, starat se o byrokracii, o daně a další odvody a podobně.
A tak žádná firma bez svého sídla ani nevznikne. O nějakém následném úspěšném nebo aspoň obstojném podnikání ani nemluvě. A proto si všichni podnikatelé sídla pořizují a na takových adresách vznikající a později i působící firmy registrují. Nejde to jinak.
Ale je docela snadno pochopitelné, že není sídlo jako sídlo. A i to má svůj význam. Když vidí zákazník podnik sídlící v honosném objektu na dobré adrese, pojme k tomuto důvěru a je větší naděje na uzavírání obchodů, než když firma sídlí v nějaké pochybné pastoušce. A tak si kdekdo z podnikatelů, pokud na to má, shání dobře vypadající sídlo firmy. A když na to nemá? Pak podniká, kde se dá, a k tomu si pořizuje ještě virtuální firemní sídlo, které mu slouží jako skvělá důvěru vzbuzující fasáda.
A pokud mají virtuální sídla nějakou nespornou přednost, je to to, že se dá pořídit například sídlo firmy Brno levně. A to proto, že jde jen o jistou Potěmkinovu vesnici. Což ale přece nikomu nevadí. Hlavní je vzbuzení zájmu, a toho se tím dosáhne.