Když se o nabídce neví
Každý podnikatel se chce uživit. A to znamená, že potřebuje naprosto samozřejmě zákazníky, kteří by mu za jeho nabídky platili. Platí to v každém typu podnikání, ani to internetové není výjimkou. Jenže jak ukazuje praxe, často dochází k tomu, že zkrátka není zákazníků dostatek. Někdo si třeba pořídí web na internetu, přes který hodlá obchodovat se světem, jenže následně zjišťuje, že to není to, co očekával. Že to není žádná sláva.
Proč? Jednoduše proto, že takový podnikatel sice něco nabízí, ale jeho nabídka nedoputuje až k těm, jimž je určena. Něco je tu na internetu zveřejněno, jenže ti, kdo by si toho měli všimnout, to ani nezaregistrují. A to obvykle proto, že se odkaz na takový web neumísťuje v seznamu relevantních nabídek v internetových vyhledávačích na takovém místě, kde by si ho bylo možné lehce všimnout.
Internetový vyhledávač totiž může shledat, že některý web neodpovídá tomu, co se má považovat za dokonalé, a pak lidem namísto něj představí raději zdánlivě dokonalejší nabídku od konkurence. A ten, kdo se nepyšní dokonalým webem, tak nemá naději na úspěch. Aspoň do doby, než vsadí na SEO v Praze. Tedy na optimalizaci pro internetové vyhledávače, která se pochopitelně nenabízí jenom podnikatelům pražským, která je tu pro všechny, kdo o ni projeví zájem.
A když se web optimalizuje a navrch mu pomůže třeba ještě i PPC reklama v Praze, lze počítat se zjevným pokrokem. Protože pak už internet ukáže onu podnikatelskou nabídku veřejnosti tak, že se stane nepřehlédnutelnou. A poté, co se tak stane, už záleží jenom na samotném internetovém podnikateli a kvalitě jeho nabídky, jestli se takové zviditelnění webu promění v žádoucí zisk. Kvůli kterému se samozřejmě provozuje jakékoliv podnikání především, bez kterého nemají žádné podnikatelské aktivity smysl.
A proto by měli neúspěšní podnikatelé svůj web optimalizovat. Jinak budou ztracení.